piątek, 18 stycznia 2013

książki * podkład revlon



 Wedle postanowienia dotyczącego systematyczności, z  którą u mnie na bakier - wczoraj powinnam dodać post. Niestety nie udało mi się, ponieważ dzień spędziłam na przypominaniu sobie pytań egzaminacyjnych z prawa jazdy. Testy musiałam zdawać raz jeszcze, bo minęło pół roku od egzaminu. Na szczęście mam to już za sobą. ;-)
.



Teraz coś o książkach, które udało mi się przeczytać w ciągu ostatnich czterech miesięcy. Było ich 6. Najwięcej jednak autorstwa Jodi Picoult, której twórczość uwielbiam zarówno ja, jak i mój chłopak, dlatego też na nich się skupię. Mi osobiście książki czyta się przyjemnie, dość szybko, choć nie należą do tych cieńszych. 

Myślę, że najlepiej jest zacząć od tej pod tytułem 'Bez mojej zgody'. Wprowadzi Was w świat Jodi. Powstał również film na jej podstawie.
 UWAGA : w pierwszej kolejności książka!

Nie chcę Wam zbyt wiele zdradzić, ale pozwolę sobie skopiować to, co możemy przeczytać z końca okładek:


1. Bez mojej zgody - Anna została poczęta, by zostać dawczynią szpiku dla swej siostry, Kate. Nigdy nie kwestionowała tej roli, choć musi żyć tak, jakby była ciężko chora. Ma dopiero trzynaście lat, a już przeszła niezliczone zabiegi operacyjne, by jej starsza siostra miała szansę wyleczyć się z białaczki. Jak większość nastolatków, Anna zastanawia się, kim jest; inaczej jednak niż przeciętna nastolatka ma poukładane życie: istnieje właściwie wyłącznie jako dopełnienie siostry. Dlatego podejmuje decyzję, która zagrozi jej rodzinie i prawdopodobnie będzie mieć fatalne konsekwencje dla Kate.
Powieść Picoult stawia wiele ważnych pytań. Co to znaczy być dobrym rodzicem, dobrą siostrą, dobrym człowiekiem? Czy rzeczywiście można robić wszystko, by ratować życie jednego dziecka, kosztem drugiego? Czy należy podążać za głosem serca, czy raczej pozwolić kierować sobą innym

  
 2. Jesień cudów - Mariah przyłapuje męża z inną kobietą i wpada w depresję, a jej córka Faith - świadek zdarzenia - zaczyna zwierzać się wyimaginowanej przyjaciółce.Początkowo Mariah lekceważy te rozmowy, jednak kiedy Faith dokonuje kolejnych cudownych uzdrowień, a na jej dłoniach pojawiają się stygmaty, zadaje sobie pytanie, czy córce istotnie nie objawia się Bóg. Wieść rozchodzi się błyskawicznie - Mariah i Faith wbrew własnej woli stają się bohaterkami medialnego cyrku. Rozwój sytuacji nieuchronnie prowadzi do destabilizacji rodziny dręczonej przez media, lekarzy oraz posiadaczy jedynych słusznych prawd.

 3. Przemiana - June Nealon była szczęśliwą żoną i matką, przed którą rozciągała się perspektywa wielu lat radosnego rodzinnego życia. W jednej chwili jej świat się zawalił, zamieniając życie w nieustanne oczekiwanie - na zabliźnienie ran, na dopełnienie sprawiedliwości, na cud. Shay Bourne ma wkrótce umrzeć. Nie znalazł nigdy swojego miejsca na ziemi, nie ma już nic do zaoferowania światu. W pewnym momencie staje przed szansą odkupienia swoich win i błędów. Aby tak się stało Claire Nealon, córka June, musi przyjąć od niego bardzo szczególny dar. Michael Wright zdecydował się poświęcić życie Bogu. Kiedy jednak osobiście poznaje Shaya Bourne'a, zostaje zmuszony do zakwestionowania założeń swojej religii, spojrzenia w innych kategoriach na pojęcie dobra i zła. I na samego siebie. 

 

 4. W naszym domu - Nastoletni Jacob Hunt cierpi na zespół Aspergera, czyli łagodną postać autyzmu. Nie umie czytać sygnałów społecznych ani wyrażać swoich myśli i uczuć. Na pierwszy rzut oka to zupełnie normalny, inteligentny i elokwentny chłopak, jednak każde odstępstwo od codziennej rutyny, każda zmiana w ustalonym porządku dnia może wytrącić go z równowagi. Nieważne, czy chodzi o zbyt jasne światło, dotyk obcej osoby, szelest zgniatanego papieru, pomarańczowy kolor, czy nieodpowiednią konsystencję płatków śniadaniowych z mlekiem – Jacob potrafi wpaść w furię z byle powodu. Ma też, jak wielu młodych ludzi z zespołem Aspergera, obsesyjne zamiłowanie do jednej, specjalistycznej dziedziny – w jego przypadku jest to analiza kryminalistyczna. Chłopak pojawia się w miejscach, gdzie policja prowadzi śledztwo, instruuje detektywów, co należy robić… a do tego najczęściej ma rację.
Gdy policja znajduje zwłoki jego prywatnej instruktorki umiejętności społecznych, Jacob sam staje się obiektem zainteresowania detektywów. Wszystkie charakterystyczne cechy zespołu Aspergera: unikanie kontaktu wzrokowego, impulsywność, dystans fizyczny, w oczach policjantów mogą być równoznaczne z przyznaniem się do winy. Jacob niespodziewanie zostaje oskarżony o morderstwo.


Oczywiście to tylko przedsmak, warto jednak skusić się na prześledzeniu losów bohaterów. Ja biorę się za czytanie kolejnej, a jest ich około 20stu!
 _________________________________________________________________________________

Chciałabym też ocenić i polecić Wam podkład, którego od kilku dni używam. Jeśli chodzi ten z Nouby to nic się nie zmieniło, nadal jestem bardzo zadowolona, ale szczerze mówiąc, cena  +100zł to w moim wypadku zbyt dużo na co dwu czy trzymiesięczny wydatek. Moim nowym nabytkiem, godnym polecenia jest fluid marki REVLON - colorstay.


+ krycie, 
+ konsystencja,
+ około 19 odcieni,
+ cena ok 65zł (na allegro 30! choć widziałam kilka opinii, że trzeba uważać na wersje nieoryginalne)
+ trwałość,
+ bardzo łatwo się go rozprowadza
+ posiada filtr spf 15

- szklana buteleczka, która u mnie nie jest dużym problemem -  pojawi się dopiero jeśli będę miała wydobyć resztki podkładu

 ___________________________________________________________________________________

Przepraszam, że dziś tak na dwa różne tematy, ale chciałam nadrobić zaległości w blogowaniu. 

<3

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz